Grunnspillet - 2nd edition

Varenr: 119365
948,-
-+
Antall på lager: 13

Mansions of Madness Brettspill kommer nå i en oppdatert 2nd edition utgave. Tar i bruk (og krever) den nye Companion App'en.

Mansions of Madness Brettspill er en del av Eldritch Horror og Elder Sign-universet, hvor opptil 5 spillere skal utforske mystiske hendelser, spore seg frem til mørke hus, nedkjempe monstre og prøve å løse gåten før det er for sent. En gratis app sørger for at dere ikke trenger å ha en dedikert spilleder som setter opp spillet og styrer monstrene som i den første utgaven, men der alle i stedet kan samarbeide om å klare oppdragene.

Inneholder:

• 4 kampanjer med varierende lengde og vanskelighetsgrad.
  • Over 500 detaljerte komponenter, inkludert 32 stk plastikk figurer.
  • Oppgraderingskit for 1st edition for å integrere brikkene derfra.

Antall spillere: 1-5 (Best med 3-4)
Alder: 13+
Spilletid: 2-3 timer

Tips: Vi anbefaler kortbeskyttere for å øke levetiden på kortene i dette spillet. Passende kortbeskyttere finner du her (du trenger 1 pakke) og her (du trenger 5 pakker).

(1)

André Nordstrand 05.04.2018 Noe mystisk er i ferde denne mørke og stormfulle kvelden. Du og noen kolleger drar for å undersøke, men transporten feiler ved ankomst og dere kommer ikke hjem. Et stort herskapshus er eneste ly å få, men ting er ikke som det burde være. Oppførsler er mistenkelige, merkelige lyder kommer fra overalt og så… begynner det. Hvis du har spilt den første utgaven av dette spillet, er andreutgaven noe helt annet. Her skal dere benytte en app som forteller hva som skjer, og kartet er ukjent. Dette er et spennende spill man til og med kan spille alene, bare husk å bruke mer enn én agent, gjerne tre. Dette er et meget godt gjennomført spill som har mer fokus på opplevelse enn spillmekanikk, med en god dose horror. Jeg er ikke spesielt fan av altfor mange monstre i dette spillet, da kampsystemet er litt tungvint, men jeg har spilt dette haugevis av ganger og liker det fortsatt meget godt. I dag er det veldig mange scenarier tilgjengelig, avhengig av hvor mange utvidelser dere har, men hvert scenario tilbyr både gjenspillbarhet og variasjoner.