Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Levering

Når blir varene mine sendt?

Ved bestilling før klokka 12 sendes ordren samme dag. Vi lagerfører normalt alle produkter. Dersom varen ikke er på lager vil det være oppgitt forventet leveringstid. Ordren sendes automatisk når den kommer inn på lager, og du blir løpende holdt oppdatert om din ordrestatus på e-post. Du kan når som helst kansellere din ordre.

 

Hvordan kan jeg spore pakken?

Du finner pakkesporing under "Ordrehistorikk". Husk at du må være logget inn for å få tilgang til ordrehistorikken din og andre funksjoner i kundesenteret vårt.

Så snart vi har pakket din ordre sender vi ut en leveringsbekreftelse med sporingsnummer til deg på e-postadressen du har oppgitt (det kan ta noen timer før sporingsnummeret blir aktiv). Du kan da spore pakken via www.postnord.no.

Mindre sendinger leveres rett i postkassen via Posten. Her vil du kunne spore forsendelsen fra den forlater vårt lager til den blir overlevert til Posten fra Postnord. Deretter vil du kun få en leveringsbekreftelse på SMS når den er lagt i din postkasse.

Vi anbefaler deg å laste ned Postnord appen til din mobiltelefon. Denne er tilgjengelig både for Android og iPhone. I denne appen kan du følge med på pakken din og få push-varsel når pakken din er klar for å hente. Du får selvsagt også hentelappen din rett i appen!

 

Hva betaler jeg i frakt?

Vi sender med Postnord. Frakt fra kr 39,- til maks kr 99,-. Veldig store pakker (over 20 kg) kan ha noe høyere pris. Fraktkostnad legges automatisk til i kassen før du bekrefter din bestilling. Ønskes varen sendt som bedrift dør-til-dør må det opplyses i bestilling eller ved å kontakte 38 17 83 13. Bedriftspakker har egne fraktsatser.

 

Når får jeg min bestilling?

I Sør- og Midt-Norge er normal leveringstid 1-2 virkedager. Ellers i landet er leveringstiden 1-5 virkedager. Som mottaker blir du varslet når pakken blir levert, uavhengig av om pakken kommer hjem til deg eller til ditt nærmeste utleveringssted.

 

Levering til Svalbard og utlandet

Per i dag leverer vi ikke til adresser utenfor Norge.

Dersom du er bosatt i Svalbard må du sende ordre på mail til kundeservice@gamezone.no. Pakken blir da sendt som bedriftspakke og belastes med PostNord frakt og Svalbardtillegg (totalt 950,- eks. mva). Det er momsfritak ved sending til Svalbard.

 

Betaling

Faktura (14 dagers betalingsfrist)

Vi tilbyr faktura som betalingsmåte. Da får du med en faktura sammen med varen, og du betaler først 14 dager etter mottak av din bestilling. Når du velger denne betalingsmåten blir det gjort en kredittsjekk mot ditt navn, adresse og personnummer via kredittselskapet Experian.

Du kan laste ned en digital kopi av din faktura her.

 

EHF-faktura (offentlige kunder)

Vi tilbyr EHF-faktura til alle offentlige virksomheter i Norge. Fyll inn foretaksnummer og navn/adresse til enheten som skal ha varene. Resten ordner vi. Er det noe du lurer på er det bare å sende en mail når du har sendt bestillingen, eller ringe oss mellom 9-15 alle hverdager på telefon 38 17 83 13. EHF faktura har et gebyr på kr 40,- + mva.

 

Vipps, Visa eller Mastercard

Når du bestiller gjøres det en reservasjon på din konto. Denne reservasjonen ser ut som et trekk i nettbanken og oppheves innen 5 virkedager dersom vi enda ikke har sendt bestillingen. Selve trekket utføres i etterkant av at vi har sendt din bestilling.

Ønsker du at din bestilling skal belastes med en gang må du skrive dette i meldingsfeltet i kassen når du fullfører din bestilling.

Handel med Vipps, VISA og Mastercard er trygt. Betaler du med VISA eller Mastercard blir du sendt videre til Netaxept (Nets) for trygg betaling.

Vi oppbevarer ingen kortopplysninger hos oss, og verken deler eller selger informasjon til tredjepart. Alle kredittopplysninger blir lagret i henhold til norsk lov.

 

PayPal

Vi tilbyr betaling med PayPal. Av tekniske årsaker blir din ordre belastes ved bestilling uavhengig leveringsdato. Vi gjør oppmerksom på at det belastes et gebyr på 30,- dersom du benytter denne betalingsmåten.

 

Bestilling

Ny kunde hos Gamezone?

Vel den varen du ønsker. Du trenger ikke å være innlogget eller registrert som kunde for å velge produkter. Når du har lagt de varene du ønsker å kjøpe i handlekurven velger du "Til kassen" i menyen til høyre. Dersom du ikke er registrert bruker kan du registrere deg nå. Se over at dine kundedata stemmer og velg betalingsmåte. Her kan du også legge inn en melding til oss. Varene dine er i utgangspunktet satt til samlet levering. Har du bestilt produkter med forskjellige leveringstid kan du dele opp leveringen (ekstra frakt kan tilkomme). Til slutt må du bekrefte bestillingen. Så snart du har bekreftet bestillingen får du en ordrebekreftelse på e-post.

 

Endre på bestilling

Dersom du ønsker å gjøre endringer på din bestilling kan du kontakte oss på e-post: kundeservice@gamezone.no, eller telefon 38 17 83 13, så hjelper vi deg gjerne.

Merk at dersom du har fått leveringsbekreftelse er det dessverre ikke mulig å gjøre endringer på bestillingen.

 

Varer som ikke er på lager

Dersom du har bestilt en vare som ikke er på lager blir den reservert og sendes så snart den kommer på lager. Vi tar forbehold om at det kan bli endringer i leveringstid.

Alle produkter i vår nettbutikk er enten på lager eller i bestilling hos leverandør. Vi er i tett dialog med våre leverandører om utsolgte produkter slik at nettbutikken til enhver tid skal være så oppdatert som mulig for alle kunder. I noen tilfeller vil dessverre produkter i etterkant vise seg å være umulige å få tak i, og må da slettes fra bestillingen.

Du blir løpende holdt orientert om endringer i leveringstid, og kan når som helst gjøre endringer eller slette din ordre om du ikke ønsker å vente lenger.

 

Problemer med å handle

Ta kontakt med vår kundeservice på e-post: kundeservice@gamezone.no eller ring oss på telefon 38 17 83 13, så hjelper vi deg. Har gjerne nærmere informasjon om feilen klar slik at vi raskt kan hjelpe deg med å løse problemet du opplever.

 

Ikke fått ordrebekreftelse

En ordrebekreftelse sendes automatisk til din registrerte e-postadresse med en gang bestillingen registreres i vårt system. Dersom du ikke finner en ordrebekreftelse etter din bestilling anbefaler vi deg å sjekke ditt spamfilter eller reklame/promotionmappe i din innboks. Enkelte e-posttilbydere som Hotmail og Gmail vil ofte sende mailer fra nettbutikker til disse mappene.

En annen mulighet er at du har registrert feil e-postadresse ved bestilling. Ta kontakt med vår kundeservice på e-post: kundeservice@gamezone.no eller telefon 38 17 83 13, så hjelper vi deg.

 

Endre leveringsadresse

Du kan selv endre din leveringsadresse via "Min side". Har du en registrert ordre som ikke er sendt enda må du sende oss en e-post til kundeservice@gamezone.no, eller ringe oss på 38 17 83 13 dersom varen som er bestilt er på lager slik at vi får endret adressen før den sendes ut.

Det er ikke mulig å endre leveringsadresse via Gamezone dersom ordren er sendt. Da må du selv endre adresse ved å ta kontakt med Postnord (gjelder kun sendinger til lokalt hentested, små sendinger til postkasse kan ikke endre adresse etter utsending).

 

Spørsmål om bestilling

Dersom du har spørsmål vedrørende din bestilling er du velkommen til å ta kontakt med oss! Kundeservice er tilgjengelig alle hverdager mellom 9-15 på telefon 38 17 83 13. Du kan også sendes oss en e-post til kundeservice@gamezone.no.

 

Aldersgrense for å handle

Gamezone.no har ingen aldersgrense for handel. Ønsker du å betale varen etter mottak (faktura) må du være over 18 år for å søke om kreditt.

 

Retur & Reklamasjon

Hvordan returnere en vare?

Dersom du ønsker å returnere en vare på angrerett må du sende i retur med Posten til Gamezone.no - Skibåsen 20a - 4636 Kristiansand. Legg ved kopi av faktura eller ordrenummer og årsak til retur sammen med returen. Du trenger ikke fylle ut angreskjema. Returporto dekkes av kunde. Dersom Gamezone blir belastet for manglende returporto vil du bli etterfakturert dette beløpet.

 

Angrerett

Vi tilbyr 45 dagers full returrett på alle bestillinger. Merk at alle spill kommer forseglet, og at retur kun er gyldig dersom forsegling ikke er brutt. For å få godkjent retur må produktet kunne selges som nytt, og all emballasje må være uskadd.

 

Ikke avhentede pakker

Postnord har 7 dager hentefrist på sine pakker. Denne kan enkelt forlenges til 14 dager gratis via Postnord app eller sporingslink.

Ønsker du ikke varen minner vi om at uavhentet sending ikke er det samme som å benytte seg av angrerett. Ved retur risikerer du å bli belastet 300,- som dekker våre fraktkostnader tur/retur og gebyr for uavhentet sending.

Du mottar en returbekreftelse på e-post når sendingen kommer i retur til oss. Dersom en sending er på vei i retur til oss/er kommet i retur er det dessverre ikke mulig å sende ut på nytt, da må du legge en ny bestilling via nettbutikken om du fortsatt ønsker varen.

 

Reklamasjon

Dersom du har mottatt en vare med feil eller mangler kan du ta kontakt med oss på e-post: kundeservice@gamezone.no eller telefon 38 17 83 13, så hjelper vi deg med å få rettet opp i feilen uten ekstra kostnad for deg.

 

Kundekonto

Jeg har ikke passord til min konto

Når du legger en bestilling blir det automatisk opprettet en kundekonto tilknyttet din e-postadresse. For å få tilgang til denne må du trykke på "Logg inn" og deretter "Glemt passord" for å få generert et passord til din konto.

Dersom du ikke mottar passord innen 1 minutt ber vi deg sjekke ditt spamfilter eller reklame/promotionsmappen i din innboks.

 

Endre passord

Du kan enkelt endre ditt passord under "Min side".

 

Informasjon om Cookies

Gamezone.no behandler alle personopplysninger ifølge Lov om Personopplysninger. Kun autoriserte ansatte har tilgang til opplysninger knyttet til våre kunder. Alle kunder har mulighet til å kreve å få slettet sine registrerte persondata. For å gjøre dette kan du ta kontakt med oss via e-post eller telefon. Vi kan ikke slette ordrehistorikk på grunn av norsk lov i forhold til regnskapsføring.


Om bruk av informasjonskapsler (cookies):


Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som plasseres på din datamaskin når du laster ned en nettside. Denne informasjonen kan brukes til generell sporing av statistikk, men vi bruker det ikke til sporing av data om den som enkeltperson. Videre brukes informasjonen slik at det er mulig å opprettholde data som må huskes mellom forskjellige sidevisninger (sesjoner) og oppsett. Hvis du huker av for å huske brukernavn og passord vil dette lagres som en cookie.


De generelle informasjonskapslene som brukes på denne siden er:

 

  • ASPXANONYMOUS: Brukes for å opprettholde informasjon mellom sidevisninger for ikke innloggede brukere, f.eks. handlevogn.
  • ASP.NET_SessionID: Brukes for å opprettholde informasjon mellom sidevisninger innen en økt/sesjon, f.eks. handlevogn.
  • En eller flere cookies som starter med McWeb: Inneholder oppsett og eventuelt innloggingsinformasjon dersom du som bruker har bedt om dette.
  • GA.JS: Er en samling cookies som brukes av Google Analytics for å vise brukerstatistikk på nettsider. De lagrer ingen personlig informasjon og kan ikke spores tilbake til bruker. Denne informasjonen deles heller ikke med noen andre nettsider eller andre personer enn administratorer på Gamezone.no