2. verdenskrig var den største og mest voldsomme sjøkrigen i historien. Fra september 1939 til Japans kapitulasjon var det åpne havet en global kampsone fylt med mektige slagskip, smidige kryssere, lydløse jegere og flystripere. Foran øynene på oss ble vi vitne til hvordan krigføringen på åpent hav endret seg da den dundrende gamle garden falt for luftmakt, ubåtjagere streifet rundt i åpent farvann og hangarskipene viste sitt sanne mangfold og sin tilpasningsevne.
Seas of Thunder gir ikke bare spillerne mulighet til å gjenskape krigens Atlanterhavs- eller Stillehavsteater, men også til å se hvor utfordrende hele bildet var for lederne deres. Hvordan beskytter man en klode mot tyske angripere? Hvor desperat var situasjonen for Storbritannia da Frankrike falt og de måtte kjempe mot Tyskland og Italia alene på åpent hav? Hva er den rette balansen for den sovjetiske flåten fordelt på fire forskjellige fronter (Østersjøen, Svartehavet, Arktis og Stillehavet)? Hvis de alliertes styrke i Middelhavet svekkes, hvor skal de hente skip fra? Vil Japan slå til raskt eller satse på utmattelse når de kommer halvveis? Vil USA kjempe på to, tre eller fire fronter?
I Seas of Thunder vil spillerne oppleve spenningen ved å ha for mye hav å dekke med for få skip, frustrasjonen ved å bli tatt på senga uten å være forberedt, eller intensiteten i en avgjørende kamp om et verdifullt havområde. Seieren kommer verken brått på eller er garantert. I hvert slag kan et Catalina-fly, mangel på ASW, feil fordeling av luftstyrker eller til og med en manglende minesveiper utgjøre forskjellen mellom suksess og fiasko.
Antall spillere: 2-8
Alder: 14+
Spilletid: 180-3600 minutter
Språk: Engelsk