Fallout Board Game Brettspill

Varenr: 132489
496,-
-+
Antall på lager: 17

Fallout Board Game Brettspill. En viltvoksende ødemark ligger foran deg, ødelagt av atomkrigen for flere hundre år siden. I horisonten kan du skimte restene av en sivilisasjon fra svunne tider. Opp av ruinene kravler det frem en rekke muterte kryp du bare kan gjette opprinnelsen til. Under den radioaktive jordskorpen kjemper Vault-samfunn for å overleve på begrensede ressurser. Det er over disse forlatte områdene du må reise, og bygge et nytt liv på toppen av en ødelagt verden.

Fallout Board Game er et brettspill basert på dataspillserien ved samme navn. I spillet skal 1-4 overlevende begynne på kanten av et uutforsket landskap med ett mål for øye: Å overleve. Å holde seg i live er bare begynnelsen. Spillerne må utforske det skjulte kartet, kjempe mot muterte monstre og bygge ferdighetene til sin overlevende mens de forsøker å fullføre utfordrende oppdrag og balansere de kjempende fraksjonene i spillet. For å vinne må spillerne samle innflytelse for å sikre seg en plass i en verden som er forandret for alltid. Velkommen til Wasteland!

Antall spillere: 1-4
Alder: 14+
Spilletid: 2-3 timer

Tips: Vi anbefaler å bruke kortbeskyttere for å øke levetiden på kortene i dette spillet. Passende kortbeskyttere finner du her (du trenger 3 pakker) og her (du trenger 3 pakker).

(1)

Richard I. 25.07.2018 Brettspillet Fallout er et velprodusert spill med kvalitetskomponenter, interessante oppdrag og flott design. Det flyter over av kule systemer og konsepter, men dessverre blir dette et av Fallouts svakeste sider. Systemene er kastet sammen uten sammenheng og bidrar til en følelse av kaos og tilfeldighet nesten uansett hva man gjør i spillet. Dessuten er alle disse systemene kombinert med en svært så omfattende og komplisert regelbok som det vil ta deg mange timer å forstå godt. For oss tok dette spillet for lang tid å gjennomføre. Reglene gjør sitt for at du får lange spillrunder - i tillegg er vinnerkriteriene for løst knyttet til oppdragene man gjør og avgjørelsene man tar, dermed føles det på ingen måte som om du bidrar til at du vinner. Selv om man er fan av Fallout-universet, vil nok dette spillet tyne din tålmodighet og gi vesentlig mer frustrasjon og irritasjon enn spillglede.