Arboretum Deluxe Edition Kortspill

Varenr: 137835
378,-
-+
Antall på lager: 4

Arboretum Kortspill er et stragisk kortspill for 2-4 spillere der du gror din egen botaniske hage. Å lage den flotteste hagen vil ikke være enkelt, så her må du planlegge fremover. Hvilke arter vil du velge? Liljer, seljetrær eller kanskje lønnetrær? Hold et øye med hva motstanderne dine gjør, bruk kortene dine riktig og se hagen din blomstre i all sin prakt!

Deluxe Edition gir fans en mulighet til å skaffe seg spillet med en eksklusiv treboks, flotte foil kort, en tøypose og nydelig omslag for boksen. Et flott samleobjekt i brettspillhyllen!

Antall spillere: 2-4
Alder: 8+
Spilletid: 30 minutter

(1)

Richard Imenes 14.03.2019 Renegade som har utgitt denne utgaven av Arboretum har glemt at utførelsen av et kortspill trenger å være litt praktisk - ikke bare glinsende og fjong. La oss starte med esken. Dersom du mister eller sliter ut papp-omslaget som kommer rundt boksen, vil den ikke lenger holde seg lukket ved transport med mindre du bruker et strikk. Det følger med en pose som du kan ta med om du vil reise med kortstokken som kan være praktisk i et fleece-aktig materiale som helt sikkert kunne vært av bedre kvalitet, men som fungerer helt greit som pose. Kortene er dog den største skuffelsen. De er foil-farget isteden for hvite, noe som gjør at de skinner såpass at det er vanskelig å se motivet på kortene. I tillegg er fargene tonet ned på grunn av foil-kortet som gjør at trærene blir enda kjipere i fargen. Hvorfor de valgte å gjøre kortene blanke som speil har jeg ingen formening om, men at det fungerer dårlig i praksis er helt sikkert. Ikke er det fint heller. Selve spillet er bra - men du bør heller gå for den rimligere standard-varianten av Arboretum som både føles og ser mye bedre ut en denne meningsløse "deluxe" utgaven.