Anmeldelser skrevet av Richard Imenes

Antall anmeldelser: 3

Snittkarakter: 3,67

25.07.2018 Azul Brettspill - Norsk utgave Nominert til "Årets spill 2018"

Azul har vi allerede spilt mer enn de fleste andre spillene vi har, ikke bare fordi det holder seg interessant for de som har spilt det før, men det er også lett å lære for nye spillere. Skulle du føle du trenger en ekstra utfordring har spillet dobbeltsidig brett som øker vanskelighetsgraden. Komponentene holder god kvalitet og bruksanvisningen er knapt på tre sider. Her får man mange timer spill for pengene.

25.07.2018 Pandemic Brettspill Norsk utgave

Sykdomsspillet Pandemic er et svært velfungerende spill som ikke er spesielt vanskelig å lære. Ettersom det er et samarbeidsspill vil "veteraner" av Pandemic kunne lære opp nye spillere på en god måte. Spillet er av god kvalitet, har en god bruksansvisning og det er utrolig spennende og interessant å spille. Dersom du liker dette spillet bør du helt klart vurdere å investere i tilleggspakker eller Legacy-utgavene som tilbyr mange timers underholdning av samme kvalitet!

25.07.2018 Fallout Board Game Brettspill

Brettspillet Fallout er et velprodusert spill med kvalitetskomponenter, interessante oppdrag og flott design. Det flyter over av kule systemer og konsepter, men dessverre blir dette et av Fallouts svakeste sider. Systemene er kastet sammen uten sammenheng og bidrar til en følelse av kaos og tilfeldighet nesten uansett hva man gjør i spillet. Dessuten er alle disse systemene kombinert med en svært så omfattende og komplisert regelbok som det vil ta deg mange timer å forstå godt. For oss tok dette spillet for lang tid å gjennomføre. Reglene gjør sitt for at du får lange spillrunder - i tillegg er vinnerkriteriene for løst knyttet til oppdragene man gjør og avgjørelsene man tar, dermed føles det på ingen måte som om du bidrar til at du vinner. Selv om man er fan av Fallout-universet, vil nok dette spillet tyne din tålmodighet og gi vesentlig mer frustrasjon og irritasjon enn spillglede.