Anmeldelser skrevet av Esten G.

Necrons Datasheet CardsWarhammer 40KJeg har VELDIG sansen for datasheets. Disse kortsettene er av høy kvalitet og inneholder nok informasjon til at det eliminerer mye av refereringa underveis i spillet. Nå er det dessverre sånn at informasjonen som er her gjerne allerede kan være utdatert, men jeg spiller bare med venner og familie og vi orker ikke å forholde oss til "balance dataslates", så for oss er disse helt gull, men jeg forstår hvis dette oppleves som et meningsløst produkt for andre.
Adeptus Mechanicus DiceWarhammer 40KJeg har veldig sansen for disse terningene fra GW. De er tunge og stødige, og er flotte å se på. De er definitivt for dyre, men dersom man har lyst på et sett admech-terninger trenger man hvertfall ikke bekymre seg for kvaliteten. Man får det man betaler for her.
Adeptus Mechanicus Sydonian SkatrosWarhammer 40KDette er fyren som gjorde at jeg fikk øyene opp for adeptus mechanicus! Vanvittig morsom og teit liten fyr. Nå er jeg godt igang med en hær og han her har fast plass. Hvordan han er å spille med er kanskje ikke super-relevant siden sånt kan forandre seg fra kvartal til kvartal, men det er definitivt mange gode måter å bruke denne lille fyren på. Det hadde vært gøy om han var skumlere for motstanderen, men dersom man er taktisk kan man få mye utav å bruke denne figuren riktig.
Adeptus Mechanicus Combat PatrolWarhammer 40KDet er vanskelig å vite hvordan man skal vekte en omtale av et produkt som dette. Er det et godt pakketilbud? Er miniatyrene attraktive fra et gameplay-ståsted? Er dette en konkurransedyktig combat Patrol som man kan spille nervepirrende og morsomme kamper med? Dette er mitt første møte med Adeptus Mechanicus og jeg har fremdeles til overs å ville et slag med denne Combat Patrol'en, men den er UTVILSOMT morsom å spille med. Den legger til rette for litt eksperimentering og legger opp til hvertfall to konkrete spillestiler som jeg kan identifisere (som uerfaren admech-spiller). Alle disse miniatyrene passer inn i større hærer også, såvidt jeg kan forstå, og alle miniatyrene er morsomme å sette sammen og fulle av rare detaljer som gir mye glede for male-entusiaster. Som faksjon virker det for meg som at adeptus mechanicus hadde hatt godt av litt elite-ifisering. Man må kjøpe veldig mange plastsoldater før man har en hær, og det koster mye penger. Men sånt trenger man ikke tenke på med en Combat Patrol så jeg lar ikke det trekke ned her.
Adeptus Mechanicus CodexWarhammer 40KJeg har nylig oppdaget hvor stilige adeptus mechanicus miniatyrer er og kjøpte denne boka for å få en introduksjon til faksjonen. I disse dager kan man argumentere for at alt man trenger å vite strengt tatt er tilgjengelig på nett, men disse codexene er utrolig bra redigert og jeg har fremdeles til gode å komme over en som skuffer. Bakgrunnshistoriene er effektivt fortalt og godt skrevet, reglene er ryddig presentert og alt det inspirerende materialet (som maletips o.l) kunne ikke vært bedre lagt frem. Anbefales på det varmeste!
Necrons CodexWarhammer 40KDisse Codex'ene er fantastisk spennende for nye spillere og inneholder alt man trenger av bakgrunnshistorie, maletips, regler og inspirasjon. Anbefales til alle som har lyst til å komme igang med en Necron-hær.