Anmeldelser skrevet av S Breakit

Antall anmeldelser: 4

Snittkarakter: 4,75

15.07.2020 Quacks of Quedlinburg Brettspill Vinner av Årets Kjennerspill 2018

Ett overraskende morsomt spill! Spillet i seg selv går ut på å blindt trekke ingredienser ut av en pose (ikke lov å se hva man trekker!) - deretter plasserer man disse ingrediensene i/på sin egen Heksegryte. Jo fler ingredienser man får plassert i Heksebrygget, jo fler poeng får man. Noen ingredienser får derimot Heksebrygget til å eksplodere, så man sitter ofte med dilemmaet, skal jeg trekke en ny ingrediens for å få fler poeng, eller bør jeg stoppe før Heksebrygget eksploderer ? Kan være litt kronglete å sette seg inn i første gang man skal spille, men etter at man har spillt dette 1-2 ganger går dette av seg selv! Er ikke vanskeligere enn at barn under 10 år også kan være med hvis de får litt hjelp og oversetting av en voksen. Spillet har mekanismer for å hjelpe de som faller litt bakpå i starten, slik at ingenting er avgjort før siste runde. Mange muligheter for å gjøre variasjoner i spillet gjør at man stadig må tenke nytt. Selv har jeg gått til anskaffelse av utvidelsen, da jeg selv synes dette er morsomt og spillet også har blitt godt mottatt av andre på spillekvelder - Anbefales!

15.07.2020 Dobble Kortspill Også kjent som Spot it!

Morsomt lite kortspill, som fort kan bli engasjerende. Tar bare noen minutter å spille en runde. Kan spilles på flere måter for litt varisjon. Absolutt verdt prisen!

28.04.2020 Timeglass Sett 6 stk Høyde 9,5 cm 1, 3, 5, 10, 15 og 30 minutter!

Kjøpte disse timeglassene med hensikt å bruke de til forskjellige spill, men de blir brukt til mye annet også! De er desverre ikke helt nøyaktige i forhold til tiden de skal måle - og tiden varierer også i forhold til hvilken siden sanden renner ifra. F.eks har jeg målt "5 minutter" timeglasset mitt til 4:52 ene veien og 5:30 den andre veien (Dette timeglasset er det mest unøyaktige). Dette utgjør ikke noe problem for mitt bruk, men man bør være obs på at de ikke er helt nøyaktige.

29.12.2019 Labyrinth Brettspill - Familieklassiker

Ett av de spillene som har blitt spillt mest opp i gjennom. Vi har nå ett hjemme og ett på hytta + gitt dette som gave i mange tilfeller. Enkelt å lære seg, men mye gjenspill potensiale.