Arkham Horror The Card Game Kortspill

Varenr: 129835
388,-
-+
Antall på lager: 14

Arkham Horror Card Game Kortspill er Living Card Game versjonen av det populære brettspillet. Spillet visker ut tradisjonelle linjer mellom rollespill og kortspill, og inneholder skrekkelige monstre, spennende mysterier og mer fra HP Lovecrafts fantastiske univers.

I spillet tar du og en venn (eller opptil fire spillere hvis man har to Core Set) rollen som karakterer i den rolige New England-byen Arkham. Du har dine talenter, selvsagt, men du har også dine mangler. Kanskje du har rotet litt for mye i skriftene om Necronomicon, og ordene fortsetter å hjemsøke deg. Kanskje du vil bli merket av møtene dine med  en uhyggelig kult. Uansett hva som tvinger- eller hjemsøker deg vil du finne dine styrker og svakheter representert i kortstokken din.

Det grunnleggende spillmoduset i Arkham Horror LCG er ikke et eventyr, men en kampanje. Du blir kanskje merket av eventyrene dine, forstanden kan bli anstrengt, og du kan endre Arkhams landskap ved å brenne bygninger til grunnen. Alle valgene du tar har konsekvenser som strekker seg langt utover det opplagte, og kan gi deg verdifull erfaring som du kan bruke til å stå enda sterkere forberedt til det som ligger foran deg...

Antall spillere: 1-2
Alder: 14+
Spilletid: 60-120 minutter

Tips: Vi anbefaler kortbeskyttere for å øke levetiden på kortene i dette spillet. Passende kortbeskyttere finner du her (du trenger 3 pakker til 234 kort) og her (du trenger 1 pakke til 5 kort).

(1)

André Nordstrand 05.04.2018 Å leve i Cthulhu-universet betyr som regel én av to ting: Enten så dør du, eller så lever du akkurat lenge nok til å miste forstanden.Dette kortspillet bruker blant annet historiefortelling for å drive spillet fremover. Dere blir presentert med én del av historien, og deretter er det opp til spillerne å finne ut av hvordan dere kommer dere videre til neste del. Alle kort kommer med flott grafikk, og estetikken er svært godt gjennomført gjennom hele spillet. Du får en tydelig helhetsfølelse, til tross for at veldig mange forskjellige artister og utviklere står bak spillet. Ikke nok med at kortene er fine å se på, er det en god og tematisk sammenheng mellom hva kortene gjør og hva grafikken tilsier. Selv om du ikke nødvendigvis forstår hvordan spillet fungerer, vil du ha en viss anelse av effekten ut fra kortet i seg selv. Arkham Horror: The Card Game er et utmerket spill, med mange gjennomtenkte mekanismer og historieelementer. Det er også et spill som er svært vanskelig å vinne. Selv om du ikke klarer det du skal, kan du likevel komme videre. Med en rekke kort tilgjengelig, er det mange måter å bygge kortstokkene på. Kombinasjonene er endeløse. Dette er en soleklar vinner, og når videre utvidelser føles som en belønning, til tross for at man må betale for dem, kan man kalle det en klar suksess.