One More Quest RPG Core Book

One More Quest RPG Core Book

Varenr: 159732
493,-
Antall på lager: 1
-+
Antall på lager: 1

One More Quest RPG er et morsomt rollespill der du ikke kaster terninger. Du kaster dem. Treff målet med terningen din, eller dø mens du prøver. Det er et fingerferdighetsbasert, komisk rollespill med fangehullseventyr i verdenen til brettspillet Dungeon Fighter.

 

One More Quest RPG Core Book inneholder:

  • En innbundet bok på mer enn 300 sider med gjennomgående fargebilder.
  • Dusinvis av aner, klasser, arketyper og drivkrefter for å gjøre fangehullskjemperen din unik, og et arsenal av våpen å utstyre dem med.
  • 24 forslag til kastebegrensninger for kjerneferdigheter, og mange flere for spesielle tilstander, magiske gjenstander og monstereffekter.
  • En reiseguide som utforsker den morsomme verdenen Middlewhere, med mer enn 20 regioner, biomer og kulturer. En historie som er spesielt skreddersydd for å gi spillet ditt en god start.
  • Et menasjeri av monstre, alle med en morsom vri, og valgfrie regler for automatisering av deres handlinger for å redusere antall kast og bokføring.
  • Viktige råd for å lede spillet, inkludert råd om improvisasjonskomedie og hvordan du tilpasser spillet til tilgjengelighetskravene.
  • Et farseaktig eventyr som introduserer spillerne for spillets bisarre omgivelser, og retningslinjer som hjelper Supreme Dungeon Masterminds med å lage sine egne eventyr.


Velkommen til Middlewhere, en verden befolket av late overherrer og rare skapninger, som hipster-nisser, omvendte sirener og fuktige batrakiske prinser på jakt etter kjærlighet. I One More Quest inntar du rollen som fangehullskjemperne, en brokete gjeng med mislykkede og desperate omstreifere som er tvunget inn i denne livsstilen av ulykke eller bisarre ambisjoner.


Hvis du allerede spiller rollespill, men ikke vet hva du kan forvente deg av et rollespill basert på fingerferdighet, er det faktisk ganske enkelt. Kjernekonseptet vil være kjent for veteraner som har spilt brettspillet Dungeon Fighter: Når du skal utføre en avgjørende handling, kaster du en terning slik at den lander så nær midten av et mål som mulig. Du kan spille som en skurk, men kan du spille som en skurk?


For å øke spenningen og utfordringen har hver handling en spesiell terningkastbegrensning. Når en fangehullskjemper gjemmer seg for en vakt, kaster spilleren fra under bordet. Når en fangehullskjemper utfører en distraherende dans, snurrer spilleren rundt før han kaster. Hver situasjon er unik og spiller etter sine egne regler.


Spillene ledes av en Supreme Dungeon Mastermind (SDM), som forteller om spillet og snakker på vegne av ikkespillerkarakterene. SDM-ene støttes av kapitler med monsterprofiler og farseaktige historiekroker, og et strømlinjeformet system som bruker velkjente mekanikker (karakterklasser, stridsrunder, helsepoeng), men dropper kompliserte detaljer (spell slots, skadetyper, terningkast i flere trinn). Regelsettet er laget for både uerfarne og erfarne rollespillere, og er perfekt for å le sammen med venner med disse uventede vriene på klassiske fantasy-scenarier.


Les merSkjul
Vi anbefaler også
Kundeanmeldelser